Як створити безпечне цифрове середовище для дітей?
84% батьків у всьому світі стурбовані безпекою своїх дітей в Інтернеті, але не витрачають достатньо часу, щоб обговорити питання безпеки з дитиною. А бути батьками у цифрову епоху означає нести додаткову відповідальність за підтримку та навчання дітей, щоб вони усвідомили можливості та ризики, які їм надає цифрове середовище.
Саме тому команда Мінзмін, разом із Міністерство цифрової трансформації України та за підтримки нашого Фонду і Європейського Союзу, запустили уроки для школярів і онлайн-курс для батьків про приватність дітей в Інтернеті.
✅ Уроки для школярів «Моя приватність» 👉 https://cutt.ly/NE5XlrN
✅ Онлайн-курс для батьків «Приватність дітей в Інтернеті» 👉 https://cutt.ly/nE5XzbG
Інша частина матеріалів стосується загальної безпеки та приватності у найпопулярніших соціальних мережах, і може бути корисною усім користувачам.
✅ Про приватність у Telegram 👉 https://cutt.ly/WRreig8
✅ Про приватність Tiktok 👉 https://cutt.ly/XRrexPA
✅ Про приватність Інстаграм 👉 https://cutt.ly/JRrw71W
✅ Про привітність у Facebook 👉 https://cutt.ly/DRregP0
Детальніше про проєкт та усі матеріали – за посиланням: http://minzmin.org.ua/children-privacy
#EU4USociety #MovingForwardTogether #ПрямуємоРазом
Ви– перше покоління, яке народилося і росте при інтернеті. Айпед біля колиски і десятирічна дитина у фейсбуку вже не дивують. Але якщо ми не навчимо вас правил кібербезпеки, ви можите постраждати морально в мережі не менше, ніж в реалі. (тисни на картинку)
Постановка цілей по SMART – приклади, критерії

«Наївний оптимізм» спотворює реальність і викручує на максимум очікування від цієї ж реальності. Потім фрустрація, розбиті мрії, апатія. Цього можна уникнути, навчившись методики постановки задач по смарт.
(щоб дізнатися про це-тисни на картинку)

Корисні підказки: як правильно планувати час під час локдауну

Час дистанційного навчання можна використати не тільки для захисту здоров’я, а ще й для тренування навички планування справ.

     Пропонуємо вам поради, що допоможуть вам плідно працювати протягом цього часу. А головне — встигнути відпочити!

  • Перша порада: свій ранок починайте в звичний для вас час. Ніжитися в ліжку будемо, як зазвичай, у вихідні дні.
  • Друга порада: покладіть перед собою чистий папір, це буде ваш лист-план. Запишіть у два рядки: першочергове (наприклад: зарядка — пів години, душ — 10 хвилин, сніданок — 10 хвилин, прочитати робочу пошту — 5 хвилин та інше) та другорядне (погуляти з собакою/кішкою — півгодини, увійти в соцмережі та поспілкуватись із друзями — 20 хвилин та інше). Починайте свій день З ВАЖЛИВОГО!
  • Третя порада: на кожне робоче завдання виділяйте час для його виконання (20-30 хвилин) та для ОБОВ’ЯЗКОВОГО ВІДПОЧИНКУ (15-20 хвилин).
  • Четверта порада: виконуючи завдання, уважно читайте умови та користуйтесь короткими записами головних слів/думок. Це вам допоможе зосередитися на важливому в завданні. Якщо щось стало незрозуміло, не зволікайте. Лист або дзвінок другу/викладачеві стане в нагоді. Приємне спілкування та корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
  • П’ята порада: відмітьте у вашому листі-плані виконані заплановані дії. Похваліть себе та приступайте до списку справ другої колонки, обов’язково відпочиваючи після виконаного завдання.
10 способів підвищити рівень емоційного інтелекту (тисни на картинку)
Способи запам’ятовування матеріалу (тисни на картинку)
ЕМПАТІЯ АБО СПІВЧУТТЯ?
ЧИМ ВОНИ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ?

Що дійсно допомагає людині в скрутний час?
 
Інколи трапляється, що з нашими близкими відбувається щось погане і вони приходять до нас отримати підтримку. На жаль, багато хто з нас не вміє її давати. Одразу хочется дати якусь пораду «стосовно справ», заспокоїти, утішити. І це добре, але тільки  ніяк не допомагає пережити тяжку ситуацію.
В такі скрутні періоди в житті кожній людині небхідна, як повітня, важлива складова підтримки – емпатія.
Емпатію – співпереживання – часто плутають зі співчуттям. Так в чому ж між ними різниця? 
Згідно вікіпедії – Емпа́тія (англ. empathy від (грец. patho) — співпереживання — розуміння відносин, почуттів, психічних станів іншої особи в формі співпереживання.
Слово «емпатія» походить від римського «patho», що означає глибоке, сильне, чутливе почуття (відчуття), близьке до страждання. Префікс «ем» означає спрямований (скерований) усередину.Емпатія може бути розглянута як афективна (емоційна) форма ідентифікації. Якщо при ідентифікації стан іншої людини визначається на основі раціональної інтерпретації, то при емпатії — на основі емоційного співпереживання. Емпатія пов’язана з прийняттям іншої людини такою, якою вона є. Її також називають емоційним резонансом на переживання іншої людини. Емпатія базується на щирих почуттях.
Значення емпатії:
хто уважно слухає, той може зрозуміти, що думає, відчуває інший (це з’єднує людей);
емпатія підтримує сприйняття іншого таким, який він є;
емпатія дозволяє краще розуміти інших, приносить їм радість з того, що хтось їх розуміє.
Тереза Вайзман, яка є професійною медсестрою. Вона вивчала абсолютно різні види професій, в яких емпатія є дуже важливою складовою, і виділила чотири якості, характерні для емпатії:
Здатність приймати чужу точку зору.
Здатність стати на місце іншої людини і допустити, що її точка зору є правдою для неї на данний момент.
Не засуджувати. Це не легко, адже більшість з нас так любить це робити.
Здатність розпізнати, усвідомити та пережити емоцію іншої людини і потім повідомити їй про це.
Емпатія, це вміння відчувати разом з іншим.Складність полягає в тому, що для “переживания разом” – чим і є емпатія, необхідно самому доторкнутися до тих переживань у нашому досвіді, які схожі на переживання потерпілого. Це позиція – “ти не один – я з тобою”. Але часто це важкі почуття, які ми намагаємося не торкати і взагалі про них не згадувати, не кажучи вже про те, що б їх згадати і почати знову переживати разом з іншою людиною.
В той час як співчуття – це вміння розуміти і розділяти негативні емоції іншої людини, що виникли перед “обличчям життєвих труднощів”. Але це – бажання допомогти без можливості  приєднатися до переживань людини та разом їх пережити.
Це позиція «зверху» – «Тобі погано, а  мені  – все добре, а ти такий бідний і нещасний» – це штучне знищення людини, хоча б навіть з благих намірів. Ця позиція на дистанцію, а не на зближення. У такому випадку людина відчуває себе незрозумілою і одинокою у своїй переживаннях.
Основні правила для емпатійного  спілкуванні з людьми:
Проявляйте цілковиту зацікавленість співбесідником.
Уважно слухайте людину.
Дайте їй виговоритись.
Шукайте істинний сенс слів.
Вмійте управляти своїми вчинками, стежте за словами і почуттями, не дозволяйте різких агресивних висловлювань, випадів на адресу інших людей – це перші сходинки до усвідомлення важливості емпатії.
Терпимість, співпереживання допоможе налаштуватися на необхідну емоційну хвилю з тією або іншою людиною.
Не намагайтеся постійно втручатися в життя, почуття інших людей.
Не нав’язуйте співпереживання тим, кому воно не потрібне.
Обов’язково полюбіть себе з усіма недоліками і перевагами.
Дружіть з тими, хто щиро бажає спілкуватися з вами.
Не намагайтеся виправляти людей, нав’язуючи свою точку зору. У кожної людини є особиста думка, сприйняття життя. Але тактовно діліться своєю точкою зору, думками, почуттями…
Не варто брати на себе провину за те, що зробили інші.
Збагачуйте свою емоційну сферу творами мистецтва…
Вчіться приймати спільні з родиною та родичами рішення.
Контролюйте емоційні сплески.
Вчіться медитувати і заспокоюватися в стресових ситуаціях.
Розвивайте справжню емпатію –  здатність не тільки відчути емоції іншої людини, але і приміряти їх на себе, входьте в її становище, усвідомлюйте її думки і устремління. Розвиток емпатії відбувається з часом, з накопиченням життєвого досвіду, емоційного багажу.
Слухаючи іншу людину, проникайте в тембр її голосу, стежте за зміною міміки, діліться з нею враженням від почутого.
Розвивайте уміння хвалити інших – це особливий дар, на який здатні емпатії. Їм не складно подякувати людині, висловити свою повагу, захоплення. Елементарна похвала здатна розтопити лід в людських відносинах.
Навчиться аналізувати свої вчинки, слова, думки, коректувати їх у міру потреби.
Прагніть розібратися в собі – це важливий аспект розвитку емпатії. Тільки після того як людина усвідомила свої думки, почуття, устремління – вона зрозуміє мотивацію інших людей.
Бажаю Вам успіхів!!!
Успіх
У сучасному світі коли соцмережі почали брати верх над усім, ми звикли бачити безліч успішних людей, які щодня постять свої досягнення та щасливі обличчя у інстаграми та фейсбуки .
Ми багато говоримо про те, що потрібно робити аби стати успішним. Проте, багато в чому успішність людини полягає саме у її характері та емоційному інтелекті- здатності приділяти улюбленій справі більшість часу та ефективно керувати своєю емоційною сферою.
Але ми бачимо лиш вершину айсберга
Потрібно завжди розуміти, що усі ми люди і ніхто не застрахований від помилок. Отож, не боятися їх! Щоб бути успішним потрібно розуміти, що не можна зволікати і витрачати час даремно.
І найважливіше, треба бути собою і робити те, що тобі подобається.
ПАМ’ЯТКА «ЯКЩО ХОЧЕШ ПОВОДИТИСЬ ТОЛЕРАНТНО»
– Відверто вживай слова «так» чи «ні».
–  Не вибачайся, якщо ти не винен.
–  Не виправдовуйся, не пояснюй надмірно, а навпаки, роз’ясни іншим причини своєї поведінки, якщо хочеш, щоб тебе зрозуміли.
–  Не нападай на співрозмовника, не залякуй, не показуй, що сумніваєшся в істинності його характеру, думок, почуттів.
–  Використовуй «Я-повідомлення», а не «Ти-повідомлення».
–  Захищайся, коли тебе атакують. Не дозволяй принижувати свою гідність. Не дозволяй комусь ставитись до тебе так, щоб це ранило твої почуття. Допомогою може бути: «Мені не подобається, манера, у якій ти говориш зі мною», «Я не хочу, щоб мене так трактували».
–  Намагайся не обманювати – ти маєш право бути собою, не соромся себе, навіть коли робиш помилки: «Не помиляється лише той, хто нічого не робить».
– Говори просто та прямо про те, що тобі треба.
–  Якщо ти чогось не розумієш. Відверто спитай про це.
–  Якщо не хочеш про щось говорити – повідом про це інших.
–  Реалізовуй свої плани, не кривлячи інших, – інші мають такі самі права на асертивну поведінку, як і ти.


Практичним психологом БЛІСП, Морозовською Лілією Леонідівною, надається психологічний супровід учнів, батьків, педагогів за потребою в режимі ofline. Звернення приймаються за електронною адресою blisp2020@gmail.com

“10 правил” як підняти самооцінку

Самооцінка – оцінка особистістю самої себе, своїх можливостей, якостей та місця серед інших людей.Самооцінка має комплексний характер, оскільки розповсюджується на різні прояви особистості – інтелект, зовнішні дані, успішність у спілкуванні тощо

1. Годі порівнювати себе з іншими людьми. Завжди знайдуться люди, які будуть багатші за тебе, в чомусь успішніші, стрункіші або молодші. Навіщо марно витрачати час, займаючись порівняннями та самоїдством. Чи не краще знайти в собі «цікавинки» або «фішки» та розвивати їх.    

2. Перестань сварити себе і дорікати собі. Певна річ, твоя самооцінка кульгатиме, якщо ти постійно називаєш себе «коровою», «жиртрестом» або «дурепою». Постарайся не використовувати лайливі вислови на свою адресу, а краще заміни їх у своєму лексиконі на щось більш приємне. Наприклад, «сонечко», «люба», «дорога», «найкрасивіша», «найкреативніша» тощо. Частіше хвали свій зовнішній вигляд, навіть найменші успіхи та досягнення, як у спорті, так і в особистому житті        

3. Забудь про «ні». Намагайся якомога рідше вживати негативні вислови на свою адресу. Наприклад, «я не струнка», «я не зможу», «я недостатньо вродлива/розумна» тощо.Підвищити самооцінку допоможуть позитивні твердження, які слід говорити собі якнайчастіше. Наприклад, «мені все вдасться», «все буде добре», «у мене апетитні сіднички», «в мене сексуальні ніжки», «у мене гарні очі» тощо.

4. Радій компліментам. Приймай компліменти та привітання з вдячністю. У відповідь на фразу друзів, колег, коханого про те, яка на тобі гарна сукня, забудь про чергову відповідь, мовляв,  «та їй сто років» або «це стара». Просто усміхнися й скажи «дякую».

5.  Оточи себе позитивом. Більше позитивних книг, фільмів, музики тощо. Також заведи собі правило регулярно читати статті/книги на тему підвищення самооцінки (такий собі індивідуальний тренінг).

6. Виділяй час на улюблену справу. Це може бути що завгодно, головне, щоб приносило тобі задоволення й ти могла досягти в цій сфері результатів, якими можна пишатися. Наприклад, уроки сальси і результат – твій гарний і пластичний танець на клубній вечірці, вирощування квітів  і результат – прекрасна клумба біля під’їзду, приготування страв і результат – твої смачні ексклюзивні рецепти. Улюблену справу можеш розвивати, покращувати та креативити. Хто знає, може в майбутньому ти зможеш видати книжку або стати модним блогером.

7. Спілкуйся з позитивними й упевненими в собі людьми. Якщо у твоєму оточенні одні скиглії, песимісти й енергетичні вампіри, не дивно, що в тебе настрій на нулі. Убезпечуй себе від спілкування та дружби з «негативними персонажами». Недарма є вислів: краще бути самій, ніж з ким-небудь.

8. На зациклюйся на критиці. Сказали образливі слова, обізвали товстою, дурною або бездарною – і добре! Як казала героїня одного фільму: «Наплюй і розітри». Цілком можливо, що твої кривдники просто тобі заздрять або ж гнівом, спрямованим у твій бік, просто звільняють себе від негативних емоцій. Не прокручуй у голові образливі слова, а дій за принципом «Що більше ти поважаєш і любиш себе, то більше поважають, люблять і цінують  тебе».

9. Створи список своїх досягнень. Не будь скромною. Адже ти насправді значно краща, ніж тобі здається! І зробила ти значно більше корисних речей, ніж можеш згадати в перші п’ять хвилин. Поклади список на видне місце – і доповнюй його новими досягненнями та добрими справами.

10. Вір у себе. Якщо ти сама не віриш у свої сили, то чому в тебе повинні вірити навколишні? Запорука успіху всіх великих і впевнених у собі людей у тому, що вони щиро вірили в те, що вони роблять, керуючись лише своїми бажаннями, фантазіями, думками та вибором. Якби Дженніфер Лопес не вірила в себе, а комплексувала з приводу своєї великої «п’ятої точки», хіба вона стала б відомою акторкою й співачкою?

Поради з управління гнівом для підлітків (тисніть на картинку)
Навички вирішення конфліктів для підлітків (тисни на картинку)
9 КОРИСНИХ НАСТАНОВ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ
1. Будьте доброзичливими і толерантними.
2. Уважно слухайте інших, підтримуйте спільну розмову, але тримайтеся на певній дистанції.
3. Якщо не хочете відповідати на особисті запитання, – пожартуйте або усміхніться.
4. Не відповідайте на образливі жарти, провокації, агресію або на знаки уваги, фізичні дотики. Відійдіть убік або зовсім підіть.
5. Жартуючи, не ображайте, особливо це стосується зовнішності, манер, поведінки тощо.
6. Не говоріть на інтимні теми, зокрема сексу, з тими, хто є не близькою людиною чи другом. Не підтримуйте таких розмов – краще промовчіть або відійдіть.
7. Намагайтеся уникати бути наодинці з тими, хто проявляє потяг до близькості, намагається дуже близько підійти, обійняти, доторкнутися тощо.
8. Правильна і своєчасна реакція на випадки, коли намагаються щось зробити стосовно Вас таке, що вам не подобається – це відійти в бік, використати гумор, покликати дорослого, однокласника чи друга.
9. Будьте асертивними. Асертивність передбачає усвідомлене ставлення до прийняття важливих рішень людиною, уміння відстояти власні переконання, узгодженість поведінки з внутрішніми мотивами і ціннісними орієнтаціями, самостійність і здатність брати на себе відповідальність під час прийняття рішень. Це вміння конструктивно взаємодіяти з іншими
.