Стимулювати цікавість (зустрічі онлайн, тести, опитувальники, вікторини, складання учнями кросвордів до будь-якого уроку, посилання на відеоуроки та ін.). Чіткий графік проведення ваших уроків. Ставити дедлайни, але приймати роботи і після останнього терміну здачі. Розробити систему стимулів для тих, хто здав найбільше завдань, хто виконує завдання вчасно, чиї завдання найбільш творчі чи найскладніші технічно (наприклад, наліпки на аватарку). Робити класні зустрічі в Zoom чи Skype,Viber, Google Classroom.
Намагайтеся ніколи не використовувати слово «розподіляти». Не треба «розподіляти» дітей на пари, на трійки, на групи тощо. Пам’ятайте, учні об’єднуються! З об’єднаних учнів виростають дорослі, здатні об’єднуватися і працювати разом, виростає об’єднана країна, держава, нація. – Усі пропозиції учнів слід вислухати і обговорити. Не слід говорити, що відповідь «правильна» чи «не правильна», треба лише допомогти опрацювати інформацію і прийняти рішення. Стежте, щоб ніхто з учнів не залишався осторонь під час обговорення. – Рішення учнів треба сприймати серйозно, якщо ви бажаєте налагодити процес навчання взаємодії й розвитку навичок критичного мислення. – Давайте учням можливість працювати в парах. Це сприяє розвитку критичного мислення, навичок спілкування, уміння висловлювати, переконувати. – Деякі учні готові активно працювати у більшій групі але дійсно ефективною є групова робота в групі з 5-6 осіб. Більші групи потребують інших технологій. – У процесі формування групи уникайте навішування ярликів – Будьте готові до галасу, характерного для спільного навчання. – Під час роботи груп підійдіть до кожної, пропонуючи свою допомогу. Зупинившись біля визначеної групи, не відволікайте увагу на себе. – Застосовуйте для записів результатів групової роботи великі аркуші паперу й маркери, пам’ятайте різні кольори доречні в різних ситуаціях. Особливо це стосується червоного та чорного. Червоний привертає особливу увагу, використовуйте його переважно для підкреслення написаного іншим кольором. Чорний використовуйте коли, коли хочете привернути увагу до написаного, або коли пишете щось неприємне, небажане, таке що потребує виправлення. – Ефективність обговорення в великій групі залежить від того, як учитель ставить запитання. Уникайте закритих запитань, тобто таких, на які можна відповісти «так» чи «ні». Вживайте відкриті запитання, що починаються з «як», «чому», «який». Заохочуйте всіх учасників до висловлення своїх ідей. – Реакція вчителя на запитання і коментарі – вирішальний чинник у створенні навчальної атмосфери. Демонструє увагу до всіх, дякуючи кожному учневі за запитання й висловлення. Це спонукає їх надалі ділитися цінною інформацією, яку в іншому випадку вони відкинули б як нудну, нетипову, недоцільну зайву. – Не дозволяйте будь кому домінувати над групою під час дискусії. У слушний момент говоріть: «А тепер послухаємо, що скаже хтось інший» або «Я хотіла щоб всі мали можливість висловитися». – Під час дискусії не дозволяйте обговоренню перетворитися на запеклу суперечку, але й не гасіть усі прояви емоцій. Ставте абстрактні запитання, щоб пожвавити обговорення, і конкретні, щоб заспокоїти сперечальників. – Не слід забувати, що занадто довгі загальнокласні обговорення стомлюють.