Для створення комп’ютерно-орієнтованого інформаційно-комунікаційного середовища у ліцеї створено тренінговий ХАБ, який наповнений сучасними цифровими ресурсами. Таке проникнення ІКТ у освітній процес створює передумови для ефективного оновлення змісту навчання у закладі.
.
.
Наприкінці грудня 2020 року матеріально-технічна база Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю Житомирської обласної ради поповнилася новинками.
А саме – набір мультимедійного обладнання:
- Короткофокусний проектор(ViewSonic )
- Мультимедійна дошка
- Ноутбук вчителя(Intel® Core™ i5-1035G1 Processor, SSD 512GB, DDR4 8GB, ОС-Microsoft Windows 10 Professional)
- 5 ноутбуків для учнів(AMD Ryzen3 3250U, SSD 512GB, DDR4 8GB,b ОС-ліцензована Віндовс 10)
- 2 Документ-сканери Eloam S600
- Струменевий принтер Epson L7168(Wi-Fi)
- 3D принтер XYZ printing da Vinci 1.0 Pro 3D Printer
Оперативно в закладі було виділено приміщення для облаштування тренінгового ХАБу в якому вже 18 лютого 2021 були проведені перші заняття.
Головна мета, визначена директором закладу, Тарнапольською Л. Л – це допомогти ліцеїстам опанувати принципи STEAM – освіти, розширити дитячі горизонти готовності до майбутнього та сприяти освітнім інноваціям сьогодні.
Зокрема з метою ефективного використання обладнання в закладі розроблена програма щодо поетапного впровадження 3D принтера у освітній процес ліцею. Основне завдання програми спрямоване на розвиток уяви і фантазії ліцеїстів, формування потужної мотивації до дослідницької діяльності та наочне знайомство учнів з тривимірною візуалізацією і моделюванням.
3D друк є однією з найбільш захоплюючих новітніх технологій, доступних сьогодні. Використання 3D технології в освітньому процесі дозволяє суттєво підвищити його ефективність завдяки наближенню віртуального комп’ютерного середовища до реального тривимірного світу.
На першому ознайомчому етапі у рамках цієї програми для ліцеїстів були проведені навчальні заняття із застосуванням 3D-принтера. Учні 9-11 класів у процесі дослідження, випробовуючи нове обладнання, набували безцінний досвід та оцінювали переваги 3D-технологій з практичної точки зору. Під час заняття ліцеїсти дізналися, що 3D додаток дозволяє створити тривимірну модель виробу на комп’ютері або знайти готову модель в вільних бібліотеках, а 3D принтер видруковує повноцінний фізичний об’єкт, що відповідає заданим параметрам. І головне, кожен учень мав змогу стежити за всім процесом друку.
Здійснював підключення і налаштування техніки, та проводив заняття вчитель інформатики Ящук А. В. , який разом з директором є ініціаторами впровадження новітніх 3D-технологій в ліцеї.
Однак, STEAM-освіта – це напрям, при якому в навчальних програмах посилюється інноваційно-технологічний компонент у вивченні всіх дисциплін. Тому до заняття приєдналися вчителі інших дисциплін.
Вже на першому занятті діти надрукували рухому розгортку куба, яку можна використати на уроці математики. Доки відбувася друк (а це триває від 30хв і до кількох годин залежно від моделі) вчителі теж долучилися до знайомства з новою технікою та її можливостями.
На етапі впровадження програми стає зрозуміло, що уроки з використанням 3D принтерів посприяють підвищенню ефективності освітнього процесу та швидкому засвоєнню знань учнями. І це поступово стане ідеальним рішенням для мотивації та залучення учнів до навчання, розвитку, пізнання та створення чогось нового.